Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Tokat Valiliği
T.C. Tokat Valiliği
T.C. Tokat Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Logomuz Kurumsal Kimlik
  • TOKAT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Personeli İhbar/Şikayet 2023 Tokat Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Köydes Yatırımları Bilgi Edinme 2025 Yılı Yatırım Programı Acil Çağrı Merkezi Numaraları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Eylem Planları Sempozyumlar İhale İlanları İHA Sistemleri Talimatı Kurum Duyuruları
  • İLETİŞİM
°C
3
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Abdullah KÖKLÜ
      • Vali Yardımcıları
        • Osman SARI
        • Kaya ÇELİK
        • Harun KAZEZ
        • Tekin ERDEMİR
      • Kaymakamlar
        • Almus Kaymakamı
        • Artova Kaymakamı
        • Başçiftlik Kaymakamı
        • Erbaa Kaymakamı
        • Niksar Kaymakamı
        • Pazar Kaymakamı
        • Reşadiye Kaymakamı
        • Sulusaray Kaymakamı
        • Turhal Kaymakamı
        • Yeşilyurt Kaymakamı
        • Zile Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın Halka İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Logomuz
    • Kurumsal Kimlik
  • TOKAT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
    • 2023 Tokat
    • Hizmet Birimleri
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
      • İl Defderdarlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü
      • Sanayi Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Köydes Yatırımları
    • Bilgi Edinme
    • 2025 Yılı Yatırım Programı
    • Acil Çağrı Merkezi Numaraları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Eylem Planları
    • Sempozyumlar
    • İhale İlanları
    • İHA Sistemleri Talimatı
    • Kurum Duyuruları
  • İLETİŞİM

ASAYİŞ DEĞERLENDİRMESİ TOPLANTISI

ASAYİŞ DEĞERLENDİRMESİ TOPLANTISI

2010 Yılı asayiş olaylarının değerlendirilerek 2009 verileriyle karşılaştırıldığı basını bilgilendirme toplantısı Valimiz Sayın Şerif Yılmaz başkanlığında İlEmniyet Müdürü Mustafa Aktaş, İl Jandarma Komutanı Jandarma Kurmay Albay Nuh Köroğlu ve ilgili şube müdürlerinin katılımı ile gerçekleştirildi.
Valilik Toplantı Salonunda gerçekleştirilen toplantıda Valimiz Sayın Şerif Yılmaz sunu eşliğinde 2010 yılının değerlendirmesini yaptı. ' Tokat ilimiz uygarlıkların merkezi olan Anadolu'da, zengin doğal kaynakları, jeostratejik konumu nedeni ile beyliklerin, devletlerin ve imparatorlukların yaşama ve fetih alanı olmuştur. Bugün ise AB'ne uyum sürecinde hızla gelişen ve büyüyen, kendi kendine yeten, güvenli, huzurlu ve yatırımcılar tarafından da dikkatle takip edilen bir ilimiz haline gelmiştir.
Şehrimizin her yönden güvenli, huzur içerisinde ve yaşanacak bir yer olması Emniyet Müdürlüğümüz tarafından gerçekleştirilen 'Güvenlik Algısı Anketi'ne de yansımış ve vatandaşlarımızın güvenlik güçlerimize güvendiği, şehrimizin güvenli ve huzurlu bir ortam içinde bulunduğu belirtilmiştir.
İlimizde 4 İlçe Emniyet Müdürlüğü, 7 İlçe Amirliği bulunmakta, güvenlik ve trafik hizmetleri il genelinde 14 Polis Merkezi Amirlikleri ile 4 Bölge Trafik İstasyon Amirliği tarafından yürütülmektedir. Emniyet Müdürlüğümüz suç ve suçlu ile mücadelesini il genelinde toplam 1836 personelle yerine getirmektedir.
Tokat İl Jandarma Komutanlığı hizmetlerimizde toplamda 19 subay, 208 Astsubay, 278 Uzman Jandarma Çavuş, 5 Uzman Erbaş, 1607 Erbaş ve Er olmak üzere toplam, 2130 personelle yürütülmektedir.

Polis ve Jandarma birimlerimiz; vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğinin sağlanması ve huzurun temini için, hiçbir ayırım yapmadan, herkesi kucaklayan, kişi hak ve özgürlüklerine saygılı, duyarlı, şeffaf, problem ve vatandaş odaklı bir anlayışla özverili olarak hizmet vermektedir.
Suç ve suçlu ile mücadelede delilden sanığa ulaşma amacıyla her türlü teknolojik imkânları kullanmaktadır. Fakat suçla mücadele etmek sadece polisiye önlemlerle mümkün değildir. Tüm kamu kurum ve kuruluşlarımızın, sivil toplum örgütlerinin, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının, Gaziosmanpaşa Üniversitesinin, sivil toplum kuruluşlarının, muhtarların, medya ve vatandaşlarımızın suçla mücadelede desteği gerekmektedir.
Tokat Valisi olarak görevim; Devletin Temel Amaç ve Görevleri başlığını taşıyan Anayasanın 5 inci maddesinde belirtildiği gibi, 'Kişilerin ve toplumun refah, huzur ve mutluluğunu sağlamak; kişinin temel hak ve hürriyetlerini, sosyal hukuk devleti ve adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik ve sosyal engelleri kaldırmaya, insanın maddî ve manevî varlığının gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmaktır'.
Ayrıca bu görev, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu'nun 11 inci maddesinin (a) bendinde 'İl sınırları içinde bulunan genel ve özel bütün kolluk kuvvet ve teşkilatının amiri olarak, suç işlenmesini önlemek, kamu düzen ve güvenini korumak için gereken tedbirleri almak' maddesiyle tarafıma verilmiştir.

İLİMİZDEKİ ASAYİŞ SUÇLARI

Şahsa Karşı İşlenen Suçlar: Tokat İl geneli Polis sorumluluk bölgesinde; 2009 yılında Şahsa Karşı toplam 4858 olay meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu rakam %3.1'lik azalışla 4706'ya düşmüştür. Ayrıca, 2009 yılında Şahsa Karşı Suçların faillerinin tespit edilmesinde başarı oranı %98 iken bu oran 2010 yılında %99'a yükselmiştir.
Mala Karşı Suçlar: Tokat il geneli Polis sorumluluk bölgesinde; 2009 yılında Mala Karşı toplam 1375 olay meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu rakam %5.9'luk azalışla 1296'ya düşmüştür. Ayrıca, 2009 yılında Mala Karşı Suçların faillerinin tespit edilmesinde başarı oranı %59 iken bu oran 2010 yılında %64'e yükselmiştir.
İl Jandarma Komutanlığı sorumluluk alanında; 2009 yılında Şahsa Karşı toplam 1021 olay meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu rakam %7'lik azalışla 946'ya düşmüştür. 2009 ve 2010 yıllarında Şahsa Karşı Suçların faillerinin tespit edilmesinde başarı oranı %99'dur.
İl Jandarma Komutanlığı sorumluluk alanında; 2009 yılında Mala Karşı toplam 174 olay meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu rakam %7'lik artışla 187'ye yükselmiştir. Ayrıca, 2009 yılında Mala Karşı Suçların faillerinin tespit edilmesinde başarı oranı %97 iken bu oran 2010 yılında %98'e yükselmiştir.
Şahsa ve Mala Karşı Suçların Genel Değerlendirmesi: Yukarıdaki tablolardan da görüleceği gibi Tokat ilimizde suç ve suçlu ile mücadele bağlamında etkin bir başarı sağlanmıştır. Özellikle mala karşı suçlardaki (evden, işyerinden, otodan hırsızlık, dolandırıcılık, yankesicilik olayları) faili meçhul olayların aydınlatılmasındaki başarı oranı ülke geneli ortalamasının 2 katından daha fazladır.
Yakalanan Şahıslar: İl genelinde 2009 yılında Emniyet Müdürlüğümüzün yapmış olduğu GBT sorgularında adli makamlarca aranan toplam 1037 şahıs yakalanırken bu rakam 2010 yılında %17'lik bir artışla 1209 'a yükselmiştir.
Jandarma Sorumluluk Bölgesinde Yakalananlar: 2009 yılında İl Jandarma Komutanlığının yapmış olduğu sorgulamalarda adli makamlarca aranan toplam 555 şahıs yakalanırken bu rakam 2010 yılında %4' lük artışla 574' e yükselmiştir.
Kayıp Şahıslar: İlimiz geneli Polis sorumluluk bölgesinde 2001-2010 yılları arasında Emniyet Müdürlüğümüze 905 kişinin kayıp müracaatı olmuş ve yapılan çalışmalar neticesinde bu şahısların 887'si bulunmuş ve şu an 18 vatandaşımız halen aranmaktadır.
Jandarma Sorumluluk Bölgesindeki Kayıp Şahıslar: İl Jandarma Komutanlığı sorumluluk alanında; 2001-2010 yılları arasında 28 kişinin kayıp müracaatı olmuş ve yapılan çalışmalar neticesinde bu şahısların 17'si bulunmuş ve şu an 11 vatandaşımız halen aranmaktadır.
Gözaltına Alınan ve Tutuklanan Kişi Sayıları: 2010 yılında değişik suçlardan, 42 bayan 553 erkek olmak üzere toplam 595 kişi gözaltına alınmış, bu şahıslardan 32 bayan 228 erkek olmak üzere toplam 260 kişi tutuklanarak cezaevine gönderilmiştir.
Jandarma Komutanlığınca Gözaltına Alınan Şahıslar: 2010 yılında değişik suçlardan, 12 bayan 312 erkek olmak üzere toplam 324 kişi gözaltına alınmış, bu şahıslardan 2 bayan 68 erkek olmak üzere toplam 70 kişi tutuklanarak cezaevine gönderilmiştir

HIRSIZLIK OLAYLARINDA FAİLİ AYDINLATILAN SAYI ÜLKE GENELİ ORTALAMASINDAN 2 KAT DAHA FAZLADIR.

Hırsızlık Suçları: İl geneli Polis sorumluk bölgesinde 2009 yılında 724 Hırsızlık olayı (Evden, İş yerinden, Oto, Otodan vb) meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu sayı %3.6 azalışla 700'e düşmüştür. 2009 yılında faili aydınlatılan hırsızlık sayısı %45 (325) iken bu rakam polisimizin yaptığı başarılı operasyonlarla %51'e (343) yükselmiştir. Hırsızlık olaylarında faili aydınlatılan sayı ülke geneli ortalamasından 2 kat daha fazladır.
Jandarma Bölgesindeki Hırsızlık Suçları: 2009 yılında 94 Hırsızlık olayı (Evden, İş yerinden, Küçükbaş ve Büyükbaş Hayvan, Haberleşme ve Enerji Nakil Kablosu vb) meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu sayı %8 azalışla 87'ye düşmüştür. 2009 yılında faili aydınlatılan hırsızlık aydınlatılma oranı %96 iken bu rakam jandarmanın yaptığı başarılı operasyonlarla %97'ye yükselmiştir.
Bilişim Suçları: 2010 yılı temmuz ayından itibaren Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü'nde kurulan birimimiz sayesinde bilişim yoluyla işlenen suçlarla ilgili (Hakaret, tehdit, şantaj, bilişim sistemine girme, çocuğun cinsel istismarı, kumar, fuhuş vb.) etkin olarak çalışmalar başlatılmış, facebook adresinin kopyalanması, internet dolandırıcılığı gibi meydana gelen 14 olayın 11'inin failleri tespit edilerek adli makamlara konu intikal ettirilmiştir.
Dolandırıcılık Suçları: İl genelinde 2009 yılında toplam 149 dolandırıcılık olayı meydana gelmiş, 2010 yılında bu oran %3 'lük bir düşüşle 144'e inmiştir. 2009 yılında dolandırıcılık olaylarının faillerinin tespit oranı %50 iken bu başarı oranı 2010 yılında %81 'ye çıkmıştır.
Ayrıca, ilimizde 2010 yılında meydana gelen bu 144 dolandırıcılık olayının 25 tanesi kontör-para dolandırıcılığı olarak tabir edilen dolandırıcılık türüdür. Bu dolandırıcılık türüne karşı Emniyet Müdürlüğümüzce hazırlanan broşür ve afişler ile eğitim faaliyetleri vatandaşlarımızın bilinçlenmesini sağlamıştır. Ayrıca, son 4 ayda polisimizin yaptığı çalışmalarla 45 vatandaşımız bankamatikten tam para gönderirken engellenmiştir. Kontör-para dolandırıcılığına karşı Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından Şanlıurfa'da yapılan büyük bir operasyonda da 120 kişi gözaltına alınmıştır.
Jandarma Bölgesindeki Dolandırıcılık Suçları: 2009 yılında toplam 3, 2010 yılında 8 dolandırıcılık olayı meydana gelmiş olup, olayların tamamı aydınlatılmıştır.

6136 SKM Suçları: İl genelinde yapılan operasyonlar sonucunda; 2009 yılında toplam 86 ruhsatsız tabanca ele geçirilirken, bu sayı 2010 yılında %30'luk artışla 112'ye yükselmiştir. İl merkezinde ise 2009 yılında 33 adet ruhsatsız tabanca ele geçirilirken, bu sayı 2010 yılında %61 artışla 57'ye yükselmiştir.
Jandarma Bölgesindeki 6136 SKM Suçları: Yapılan operasyonlar sonucunda; 2009 yılında toplam 164 ruhsatsız silah ele geçirilirken, bu sayı 2010 yılında %15'lik artışla 193'e yükselmiştir.

İl Merkezi Polis Sorumluluk Bölgesinde Yapılan Operasyonlar

Hırsızlık olaylarıyla ilgili 2010 yılında sadece il merkezinde toplam 46 operasyon gerçekleştirilmiş, bu operasyonlarda 94 kişi gözaltına alınmış, bunlardan 37 kişi tutuklanmıştır. Yapılan aramalarda hırsızlık malı olduğu tespit edilen toplam 40.208 TL değerinde ziynet eşyası, 93.345 TL para ve suç eşyası, 8615 Euro, 756 Dolar ve 61 adet hırsızlık malı tarihi eser ele geçirilmiştir. Ayrıca, yapılan aramalarda, ruhsatsız silah, kuru sıkı tabanca, bilgisayar ve uyuşturucu madde elde edilmiştir.
Fuhuş olaylarıyla ilgili 2010 yılında 24 operasyon gerçekleştirilmiş, bu operasyonlarda toplam 62 kişi şüpheli olarak incelenmiş ve bu kişilerden 10'u adli makamlarca tutuklanmıştır. Yapılan operasyonlarda ruhsatsız silahlar, kuru sıkı tabancalar ve uyuşturucu madde ele geçirilmiştir.
Cinayet olaylarıyla ilgili il genelinde 2009 yılında 12, 2010 yılında ise toplam 6 cinayet olayı meydana gelmiş bu olayların tamamı aydınlatılmıştır. 2009 ve 2010 yıllarında faili meçhul cinayet olayı bulunmamaktadır.

İl Jandarma Komutanlığınca Yapılan Operasyonlar;

Hayvan Hırsızlığı olaylarıyla ilgili 2010 yılında toplam 9 operasyon gerçekleştirilmiş, bu faaliyetlerde 18 kişi gözaltına alınmış, bunlardan 9 kişi tutuklanmıştır. Yapılan bu operasyonlarda toplam 39 baş hayvan ele geçirilerek, sahiplerine teslim edilmiştir.
Cinayet olaylarıyla ilgili il genelinde 2009 yılında 12, 2010 yılında ise toplam 6 cinayet olayı meydana gelmiş bu olayların tamamı aydınlatılmıştır. 2009 ve 2010 yıllarında faili meçhul cinayet olayı bulunmamaktadır.

Çocukların Karıştıkları Suçlar

Şahsa Karşı Suçlar: Tokat il genelinde; 2009 yılında Şahsa Karşı toplam 896 olay meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu rakam %2.3'lük azalışla 875'e düşmüştür. İl merkezinde ise 2009 yılında Şahsa Karşı toplam 445 olay meydana gelmiş, bu sayı 2010 yılında %2'lik azalışla 436'ya düşmüştür.
İl Jandarma Komutanlığınca; 2009 yılında Kişilere Karşı toplam 213 olay meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu rakam %44'lük artışla 307'ye yükselmiştir.
Mala Karşı Suçlar: : Tokat il genelinde; 2009 yılında Mala Karşı toplam 128 olay meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu rakam %5.3'lük azalışla 121'e düşmüştür. İl merkezinde ise 2009 yılında Mala Karşı toplam 72 olay meydana gelmiş, bu sayı 2010 yılında %5.5'lik azalışla 68'e düşmüştür.
İl Jandarma Komutanlığınca; 2009 yılında Mal Varlığına Karşı toplam 126 olay meydana gelmiş, 2010 yılında ise bu rakam %13'lük azalışla 109'a düşmüştür.

Polis Sorumluluk Bölgesi İnternet Kafe Kontrolleri: 2010 yılında Tokat Merkezinde bulunan 52 adet internet kafe 111 kez kontrol edilmiş ve denetlenmiştir. İşletme izin belgesi olmayan 7 adet internet kafeye, iş yeri açma ruhsatı olmayan 6 adet internet kafeye ve İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcılar Yönetmeliğince eksiklikleri bulunan 13 adet internet kafeye adli ve idari işlem yapılmıştır.
Valiliğimiz tarafından 24.989.92 TL idari yaptırım cezası Tokat Belediye Başkanlığı tarafından 1 adet internet kafeye ruhsat alıncaya kadar, 2 adet internet kafeye ise süresiz kapatma cezası uygulanmıştır.

Çocukların Korunması: Polis sorumluluk bölgesinde 2009 ve 2010 yılı içerisinde toplam 30 adet iş yerine TCK 194' ncü (Sağlık için tehlikeli madde temini) maddesine göre 18 yaşından küçüklere sigara ve alkollü içecekler satmaktan dolayı adli işlem yapılmıştır.
Ayrıca, Toplum Destekli Polislik çalışmaları çerçevesinde, çocuklarımızın korunması ve güvenli olarak okullarına gidebilmeleri amacıyla her polis ekibine bir okul zimmetlenmiş ve ekipler okulların sabah, öğle ve akşam giriş çıkışlarında görevlendirilmiştir.

KAÇAKÇILIK VE ORGANİZE SUÇLAR

Uyuşturucu Madde Suçları: Uyuşturucu maddelerle ilgili olarak 2010 yılında toplam 11 operasyon gerçekleştirilmiştir. Bu olaylarla ilgili toplam 28 şahıs gözaltına alınmış bunlardan 8'i tutuklanmıştır. Olaylar sonucunda toplam 23 kg 965 gr esrar maddesi, 401 kök kenevir bitkisi ve 355 gr hint keneviri ele geçirilmiştir.
Mali Suçlar: Mali suçlarla ilgili olarak 2010 yılında 75 olay meydana gelmiş, bu olaylarla ilgili 175 şüpheli yakalanmış, 151 şahıs tutuklanmıştır. Bu şahıslardan sahte para ile ilgili olarak; 5 adet 100 dolar, 2 adet 500 Euro, 73 adet 100 TL, 8 adet 50 TL, 27 adet 10 TL, 2 adet 5 TL ele geçirilmiştir.
Ayrıca, yapılan çalışmalar ve operasyonlar sonucunda; 59 adet sahte belge, 247 613 paket gümrük kaçağı sigara, 406 adet tarihi eser, 61 adet gümrük kaçağı cep telefonu, 17 adet düşük ayar altın bilezik, 18.000 litre fueloil, 20 şişe sahte şarap, 394 şişe sahte şampanya ve 35 göçmen kaçağı şahıs ele geçirilmiştir.
Organize Suçlar: Organize suçlarla mücadele bağlamında yapılan operasyonlarda 5 olay meydana gelmiş, bu olaylar sonucunda 33 şüpheli şahıs yakalanmış bu şahıslardan 12'si tutuklanmıştır. Söz konusu şahıslardan; 18 tabanca, 37 şarjör, 691 tabanca fişeği, 3 av tüfeği, 62 av tüfeği fişeği, 3 kurusıkı tabanca, 87 kuru sıkı tabanca fişeği ele geçirilmiştir.

İl Jandarma Komutanlığınca:

Uyuşturucu Madde Suçları: Uyuşturucu maddelerle ilgili olarak 2010 yılında toplam 7 operasyon gerçekleştirilmiştir. Bu olaylarla ilgili toplam 7 şahıs adli makamlara sevk edilmiştir. Meydana gelen olaylar sonucunda toplam; 200 gr esrar maddesi, 395.937 kök kenevir bitkisi, 490 kök haşhaş bitkisi ile 1.080 adet uyarıcı hap ele geçirilmiştir.
Mali Suçlar: Mali suçlarla ilgili olarak 2010 yılında 49 olay meydana gelmiştir. Bu olaylarla ilgili 122 şüpheli yakalanmıştır. Bu olaylarda 46.000 litre akaryakıt, 68.929 paket gümrük kaçağı sigara, 45 parça tarihi eser, 64 adet muhtelif kazı malzemesi, 236 litre alkollü içki, 31 kg. gümrük kaçağı çay, 2 adet gümrük kaçağı cep telefonu ile 4.540 adet gümrük kaçağı cep telefonu kılıfı ve toplamda 39 göçmen kaçağı şahıs ele geçirilmiştir.
Ayrıca Jandarma sorumluluk alanında, 1 adet silah mühimmat kaçakçılığı olayı meydana gelmiştir. Olay sonucunda 8 adet tabanca, 2 adet kuru sıkı tabanca ve bu tabancalara ait 12 adet şarjör ele geçirilmiştir. Olayla ilgili gözaltına alınan 2 şüpheli şahıs, sevk edildikleri adli makamlarca tutuklanmıştır.

TERÖRLE MÜCADELE SUÇLARI

Polis Sorumluluk Bölgesinde: PKK terör örgütünün Tokat ilindeki gençlik yapılanmasına yönelik yapılan operasyon sonucu 13 öğrenci gözaltına alınmış, bu öğrencilerden 7'si tutuklanmıştır. 2010 yılı içerisinde, Terörle Mücadele Şubesi bomba imha ekiplerince il genelinde toplam 59 şüpheli pakete müdahale edilmiştir. Ayrıca, 4 adet bomba ele geçirilerek etkisiz hale getirilmiş, 27 olayda bomba araması yapılarak toplam 90 olaya müdahale edilmiştir.
Gençlerimizin terör olayları ile ilgili bilinçlendirilmesine yönelik olarak; 120 lise öğrencisine 'Sarıkamış' konulu sinema etkinliği düzenlenmiş,GOP Üniversitesini kazanan ve kayıt yaptırmak amacıyla ilimize gelen öğrenci ve velilerine yardımcı olmak amacıyla stand kurulmuş, terör ve kötü alışkanlıklar ile Tokat'ın tanıtımı konulu 3.000 öğrenciye broşür dağıtılmış, 2.500 üniversite öğrencisine, yurt ve yüksekokul binalarında 'Gençlik ve Terörizm' konulu konferans verilmiş, Liselerde öğrenim gören 1.500 öğrenciye 'Gençlik ve Terörizm' konulu konferans verilmiştir.

İl Jandarma Komutanlığınca:

Meydana Gelen Terör Olayları: 2009 yılında 5, 2010 yılında ise 5 terör olayı meydana gelmiştir. 2009 yılında 1, 2010 yılında 1 olay olmak üzere toplam 2 olayın soruşturmasına devam edilmektedir. Bu kapsamda önem arz eden (2) terör olayı meydana gelmiştir;

Tokat J.Komd.Tb.K.lığı unsurlarınca, Reşadiye/Sazak Köyü bölgesinde icra edilen operasyonda, 29 Temmuz 2010 günü saat:17.55 sıralarında bir grup terör örgütü mensubu ile sıcak temas sağlanmıştır. Teröristlerin ilk ateşi sırasında bir güvenlik görevlisi yaralanmıştır. İl Merkez-Gökdere köyü civarında 21.10.2010 günü saat 20.00 sıralarında, bir araçtan şüphelenilmesi üzerine takibe alınmış, Reşadiye İlçe Jandarma Komutanlığınca aynı gün saat 21.15 sıralarında araç durdurularak adli makamlardan alınan arama kararına istinaden yapılan aramada terör örgütü mensuplarına götürülmekte olan çok sayıda muhtelif yaşam malzemeleri ele geçirilmiştir. Olayla ilgili olduğu tespit edilen 2 kişi terör örgütü üyesi olmak suçundan adli makamlarca tutuklanarak cezaevine konulmuştur.

Meydana Gelen Olaylar: 2009 yılında 3 Silah/Malzeme Ele Geçirme, 1 Aranan Şahıs Yakalama, 1 Silahlı Saldırı olayı, 2010 yılında 3 Silah/Malzeme Ele Geçirme olayı, 1 Silahlı Saldırı Olayı ve 1 Terör Örgütünün Propagandasını yapma olayı meydana gelmiştir

TOPLUM DESTEKLİ POLİSLİK HİZMETLERİ

Toplumsal alanda meydana gelen değişim ve dönüşüm, kamunun hizmet verme şeklini de temelden etkilemiştir. 'yargı, cezalandırma ve ıslahtan' oluşan ceza adalet sistemi, toplumsal denetimin formel, aile, eğitim, kültür, gelenek ve görenekler ise toplumsal denetimin sağlanmasındaki enformel aktörlerdir. Güvenlik kuvveti anlayışı değil, güvenlik hizmeti anlayışı, güç kullanan değil hizmet sunan polislik anlayışı, günümüz polisinin çalışmalarında evrensel değerleri ön plana çıkartmasına sebep olmuştur. Güvenlik hizmetlerine toplumun katılım ve desteğini sağlamak suretiyle etkin ve hızlı bir şekilde yürütülmesi, suçla mücadelenin güçlendirilmesi, toplum-polis ilişkilerinin geliştirilmesini, vatandaşlarımızın suç mağduru olmadan, önleyici tedbirler konusunda bilgilendirilmesi, suç önleme faaliyetlerinin tamamlayıcısı, vatandaşın beklentilerine cevap veren toplumsal öncelikleri gözeten bir polislik anlayışının gelişmesini sağlamak Toplum Destekli Polislik Büro Amirliğimizin standardını ve amacını oluşturmaktadır.

Tokat Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polislik Büro Amirliği olarak 2010 yılı içinde 208 kez kamu kurumu ziyareti, 34 kez STK ziyareti, 321 ev ziyareti, 2002 kez iş yeri ziyareti, 382 kez okul ziyareti, 21 hasta ziyareti, 4 taziye ziyareti, 8 okulda stant faaliyeti, 13 okulun Emniyet Müdürlüğüne gezi faaliyeti gerçekleştirilmiş olup, yaklaşık 14.500 kişi ile irtibat kurulmuştur.

Bunların yanı sıra, GOP üniversitesinin bilimsel danışmanlığında 1066 kişiye Güvenlik Algılaması Anketi uygulanmıştır. Yapılan anket sonucu üçü süresiz, biri süreli olmak üzere dört proje uygulanmış ve uygulanmaktadır. Bunlar;

1-Mağdur Destek 'Seçilmiş Bir Hedef Değilsiniz' Projesi: Suç mağdurlarınca hissedilen suç korkusunun yol açtığı toplumsal izolasyonun önüne geçmek ve devletin tüm birimleri ile kendisinin yanında olduğunun hissettirilmesini sağlamak, suç failleri tarafından mağdurların iradesini etkileyici faaliyetlerden bilgi sahibi olarak mağdurları desteklemek ve mağdurluktan failliğe geçişi engellemek amacıyla 110 mağdur çocuk ile irtibat kurulmuştur.

2-Öğret(m)en Polisten Yaşam Koçluğu Projesi: Suça sürüklenen çocukların özellikle suç tekrarlarının önüne geçmek, sosyal geri dönüşümlerine katkıda bulunmak, ortaya çıkabilecek 'öğrenilmiş çaresizlik' semptomlarına karşı güçlendirecek davranış yöntemlerini geliştirmek amacıyla 83 çocuk ile irtibat kurulmuş, 2009 yılında 50 çocuk 3 ve üzeri suça karışmış iken 2010 yılında bu rakam 26 ya düşmüştür.

3-Duyarlı Anne Güvenli Çocuk Projesi: Ev hanımlarının güvenlik hizmetlerine katılımlarının düşüklüğü ve babadan çocuklarla ilgili sır saklama özellikleri sebebiyle, ev hanımı annelerin güvenlik ve suç hakkında bilgilendirilerek sürece katılımının artırılması amacıyla 300 aile ile irtibat kurulmuştur.

4-Futbol Seyircisinin Pozitif Desteklenmesi Projesi: Tokat Spor taraftar grupları ile 2010 yılı Mart ayı içerisinde sporda şiddet konularında ve taraftar davranışlarının, spora etkisi konusunda bilgilendirmeler yapılmıştır.

Bunun yanı sıra, 2010 yılı içinde, kimlik ve adres bilgilerini net olarak beyan edemediklerinden dolayı kayıp durumuna düşen ve mağdur olan engelli vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin önüne geçilmesi için, 65 engelli vatandaşımızın kimlik ve adres tespiti amacıyla parmak izlerinin alınması sağlanmıştır.

PASAPORT HİZMETLERİ

'Çipli pasaport', 'biyometrik pasaport' ya da 'elektronik pasaport' olarak da bilinen e-Pasaportlar, Ülkemizde, 1 Haziran 2010 tarihi itibariyle verilmeye başlamıştır. 81 İl ve 287 İlçe Emniyet Müdürlükleri Pasaport Müracaat Kabul Merkezlerine yapılabilmektedir. Tüm dünyada e-Pasaportların kullanıma girmesi vatandaş memnuniyetini ve belge güvenliğini arttırmış, sınır geçişlerinde otomatik pasaport okuma/tanıma sistemleriyle birlikte pasaport kontrol işlemleri hızlanmıştır. e-Pasaport tanzimi ülkemizin AB ile uyum sürecinde de önemli bir kademe teşkil etmekte olup, İlimizde de bu uygulamaya İl Merkezi, Turhal ve Erbaa İlçe Emniyet Müdürlüklerinde başlamıştır.

TRAFİK TESCİL HİZMETLERİ

İl genelinde kayıtlı araç sayısı 2009 yılında toplam 115.825 iken, bu sayı 2010 yılında %3.32 artışla 119.672'ye yükselmiştir. Ayrıca, il genelinde kayıtlı sürücü belgesi 2009 yılında toplam 148.374 iken 2010 yılında bu sayı %6 artışla 157.372'ye yükselmiştir. İl merkezinde ise toplam 45.083 motorlu araç bulunmaktadır.

TRAFİK DENETLEME HİZMETLERİ

Polis sorumluluk bölgesinde; 2009 yılında toplam 1329 kaza meydana gelmiş, bu sayı 2010 yılında 1425'e yükselmiştir. Meydana gelen bu kazalarda 2009 yılında toplam 17 vatandaşımız hayatını kaybederken, 2010 yılında hayatını kaybeden vatandaşlarımızın sayısı 24'e yükselmiş, 2009 yılında 688 vatandaşımız yaralanırken bu sayı 2010 yılında 822'ye çıkmıştır.

Trafik kazalarının en aza indirilmesi ve vatandaşlarımızda trafik bilincinin oluşturulması amacıyla il merkezinde 2010 yılında öğretmen, öğrenci ve servis aracı kullanan kişiler olmak üzere toplam 950 kişiye eğitim ve seminerler verilmiştir. Ayrıca, 2010 yılında toplam 80 Okul Geçit Görevlisine teorik ve pratik trafik eğitimleri verilmiştir.

Karayollarımızda duble yolların yapılmasına, altyapı hizmetlerinin iyileştirilmesine rağmen ilimizde ölümlü ve yaralamalı trafik kazalarının artmasının en büyük nedeni; özellikle yaz aylarında ilimizi ziyarete gelen veya yol güzergahını kullanan sürücülerin dikkatsizliği, aşırı hızı ve uykusuzluğu nedeniyle meydana gelen tek taraflı kazalardır. 2011 yılında trafik kazalarını en aza indirmek amacıyla polis trafik birimlerimiz tarafından gerekli plan ve programlar geliştirilmiştir.

İl Jandarma Komutanlığınca:

İl Jandarma Komutanlığı sorumluluk sahasında; 2009 yılında toplam (193) kaza meydana gelmiş, bu sayı 2010 yılında 227'ye yükselmiştir. Meydana gelen bu kazalarda 2009 yılında toplam 24 vatandaşımız hayatını kaybederken, 2010 yılında hayatını kaybeden vatandaşlarımızın sayısı 11'e düşmüştür, 2009 yılında 146 vatandaşımız yaralanırken bu sayı 2010 yılında 178'e yükselmiştir.

Trafik kazalarının en aza indirilmesi ve vatandaşlarımızda trafik bilincinin oluşturulması amacıyla 2010 yılında 145 köyde 3.115 sürücü ve yayadan oluşan vatandaşımıza ve 3.385 adet öğrenciye eğitim seminerleri verilmiştir.

PROJELER VE HEDEFLER:

İlimizde suç ve suçlu ile daha etkin mücadele edebilmek, vatandaşlarımızı suça karşı daha duyarlı hale getirmek ve özellikle şahsa ve mala karşı işlenen suçları en aza indirmek amacıyla 2011 yılında birçok proje hazırlanmıştır. Yaklaşık 4 aydır hazırlanan bu projelerle birlikte hem suç ve suçlu oranlarında bir azalma ve hem de caydırıcılık hizmetlerinin daha etkin hale getirilmesi planlanmıştır. Bu projelerden şüphesiz en önemlilerinden biri GÜVEN TİMLERİNİN kurulmasıdır.

Polisimizin suçla mücadele stratejisinin geliştirilmesi, şehrimizin her yerinin güvenli olması, öğrencilerimizin okullara korkusuzca ve rahatça gidebilmesi, alışveriş merkezlerinde, hastanelerde, caddelerde, pazarda, trafikte herkesin huzurlu bir şekilde hareket edebilmesi amacıyla GÜVEN TİMLERİ oluşturulmuştur. Sivil görev yapacak olan bu ekipler, ilimizin her yerinde görev yapacak ve suçlara anında müdahale edecektir.

Bu timler, polisin içinden yüksek eğitim almış, gönüllü ve sınavla seçilmiş olup, uzun bir eğitimden geçirilmiştir. Bu eğitimlerde; insan hakları, toplum psikolojisi, vatandaş polis ilişkileri, suçla mücadele teknik ve taktikleri verilmiştir.

Emniyet Teşkilatında yürütülen hizmetlerin kalitesini artırmak, personelin daha etkin ve verimli hizmet sunabilmesini sağlamak amacıyla yürütülen istihdam ve çalışma ortamının iyileştirilmesi çalışmaları kapsamında, Emniyet Genel Müdürlüğü Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı'nın koordinesinde 'Ergonomik Vardiya Sistemi' pilot il olarak Tokat'ta da hayata geçirilmiştir.

Bu sisteme göre Polis 8 saatten fazla çalışmayacak, bedenen ve ruhen dinlenmiş, kendine ve ailesine zaman ayırabilen, kaliteli sosyal yaşamı olan, işinde sadece iş düşünen personel olarak görev yapacaktır. Böylece personel, yerine getireceği hizmetlerde yüksek motivasyon ile başarılı bir performans gösterecek ve vatandaşlarımıza verilen hizmet kalitesi artacaktır. Emniyet Müdürlüğümüzce hazırlanan 'Çocuk İstismarının Önlenmesinde Polis Yaklaşımının Geliştirilmesi AB TAIEX Projesi' AB'nce kabul edilmiş olup, proje Nisan 2011 tarihinde başlayacaktır.

Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından ülke genelinde yürütülen AB Twinnig (Eşleştirme) Projesi kapsamında 'İfade Alma Teknikleri ve İfade Alma Odalarının Geliştirilmesi Projesi' bağlamında Emniyet Müdürlüğümüz çerçevesinde çalışmalar sürdürülmektedir. Bu proje sonucunda, genel bütçe imkanlarıyla ilimiz genelinde tüm nezarethane ve ifade alma odaları AB standartlarına kavuşturulacaktır. Ayrıca, İl ve İlçelerimizde Polis Merkezlerinin modernizasyonu çalışmaları devam etmektedir.

Emniyet Müdürlüğümüzce, suç ve suçlu ile daha etkin mücadele edebilmek, aynı zamanda vatandaşlarımızı da suça karşı bilinçlendirmek ve suça giden yolları kapatmak amacıyla: 'Küçük Sanayi Sitesi Güvenlik Merkezli Risk Değerlendirme Raporu' hazırlanmıştır. Bu raporda, Küçük Sanayi Sitesinde çalışan tüm esnafların güvenli ve huzurlu bir ortamda hizmet verip çalışabilmeleri, özellikle mala karşı suçlardan mağdur duruma düşmemeleri için gerekli önlemler ve stratejiler belirtilmiştir. 'Tokat İl Merkezindeki Metruk Binaların Tespitine Yönelik Güvenlik Araştırma Raporu' düzenlenmiştir. Bu raporda, il merkezinde bulunan toplam 130 adet metruk bina tespit edilmiş, vatandaşlarımız tarafından özellikle uyuşturucu maddeleri kullanan ve fuhuş yapabilecek kişilerin barınabileceği alanlar tespit edilerek Asayiş ekipleri tarafından suç önleme amaçlı kontrol edilmeye başlamıştır.

Ayrıca, 'Suç Yoğunluğu Fazla Olan Mahallelerde Kamera Kullanımının yaygınlaştırılması ve Vatandaşların Suça Karşı Duyarlılığının Arttırılması Çalışması', yapılmaktadır. 'Aile İçi Şiddetle Mücadelede Asayiş Şube Müdürlüğü'nün Kapasitesinin Arttırılması Projesi' planlanmış, özellikle Toplum Destekli Polislerle birlikte aile içi şiddeti önleyici çalışmalar başlatılmıştır. 'Toplum Destekli Polislik hizmetleriyle birlikte vatandaşlarımızın suç ve suçlu ile mücadele kapsamında bilinçlendirilmesi ve trafik kültürünün oluşması için çalışmalar yapılması' projeleri de devam etmektedir.

İl Jandarma Komutanlığı

Güvenlik hizmetlerinin, halkın katılımını ve desteğini sağlamak suretiyle etkin ve hızlı bir şekilde yürütülmesini, vatandaş kolluk ilişkilerini geliştirilmesini, suçla mücadelenin güçlendirilmesini ve kolluk hizmetlerinin yürütülmesinde çağdaş uygulamaların yaşama geçirilmesi maksadıyla, Toplum Destekli Güvenlik Modelinin Tokat İl Jandarma Komutanlığında uygulanmaya geçirilmesi çalışmalarına devam edilmektedir. 2010 yılı içerisinde 200 Toplumsal Gelişime Destek faaliyeti icra edilmiş olup, bu faaliyetlerde 4 İlköğretim okulunun bakım ve onarımı, 2100 fidan dikimi, 120 öğrenciye kitap ve kırtasiye yardımı, 800 vatandaşımıza Kabahatler Kanununun uygulanması, Hırsızlık, Hayvan Hırsızlığına karşı alınacak tedbirler, Trafik Kültürü konularında bilinçlendirme ve bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. İl Jandarma Komutanlığı bağlı birliklerinde bulunan toplam 13 nezarethane, Yakalama, Gözaltına Alma ve İfade Alma Yönetmeliğinin 25 inci maddesinde belirtilen standartlara uygun hale getirilmiş olup, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin kararı gereği, nezarethaneye alınan şahıslar kapalı devre kamera ile izlenerek kayıt altına alınmaktadır. Jandarma personelinin suç ve suçlularla mücadelede etkinliği artırmak amacıyla; GOP Üniversitesi personelinin katkılarıyla, Halkla İlişkiler ve Yönetim, İnsan Hakları konusunda Uluslar arası anlaşmalar ile Türkiye Cumhuriyetinin İnsan Hakları Konusundaki Yükümlülükleri Personelin Dikkat Edeceği Hususlar, İletişim ve Beden Dili, Toplum Psikolojisi, Suçla Mücadele Taktik ve Teknikleri konularında personele seminerler verilmiştir.

2011 yılında başta terör örgütleri olmak üzere suç örgütleri ile kararlılıkla mücadeleye, 2011 yılı içerisinde yasal haşhaş-kenevir ekim alanları ile yasadışı ekim yapılabilecek bölgeleri kontrol altında tutmak amacıyla Narkotik Tespit Planı hazırlanıp, uygulanmasına, Kırsal alan uyuşturucu ile mücadele planı kapsamında; sıklet merkezi olarak uyuşturucu ve uyarıcı madde arzına odaklanan ve aynı zamanda kırsal alanda madde kullanımını önlemek maksadıyla madde kullanımı boyutlarını ortaya çıkaracak araştırmalara, D-100 karayolu üzerindeki konaklama yerleri ile akaryakıt istasyonlarında çalışan görevlilere göçmen kaçakçılığı ve insan ticareti ile ilgili bilinçlendirme çalışmalarına, İçişleri Bakanlığı ile Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu arasında imzalanan protokol kapsamında sorumluluk sahamızda bulunan akaryakıt istasyonlarının denetimlerine, Erbaa, Niksar ve Reşadiye ilçelerimizden geçen D-100 Karayolu üzerinde Yasadışı Göç ve Uyuşturucu Madde Kaçakçılığı ile ilgili Narkotik Köpeği ile birlikte Adli makamlarla koordineli olarak Yol Kontrol ve Arama faaliyetlerine, Trafik Kazalarının en aza indirilmesi ve vatandaşlarımızda trafik bilincinin oluşturulması amacıyla 2011 yılında da sürücü-yaya ve öğrenci eğitim seminerlerine devam edilmektedir. ' dedi.

Valimiz Sayın Şerif Yılmaz yapmış olduğu açıklamalarının ardından bu hizmetlerin yerine getirilmesinde emeği geçen tüm güvenlik birimlerimize daha önce ilimizde çalışmış ama şu an emekli olmuş veya başka illerde görev yapan tüm emniyet ve jandarma personeline de teşekkür ederek, konuşmasını tamamladı.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
  • Go Türkiye
Hükümet Konağı Gaziosmanpaşa Bulvarı No:189 60100
+90 (356) 214 54 58
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız