T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BALLICA MAĞARASININ İŞLETMECİLİĞİ ÖZELLEŞECEK….
Valimiz Sayın Şerif Yılmaz Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı proje değerlendirme açıklamasının ardından yine ilimizin en önemli tarihi ve turistlik mekanlarından Ballıca Mağara'sının işletmeciliğinin özel işletmeciler tarafından yapılmasıyla ilgili basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
Hepinizin bildiği gibi Tokat ilimizin Pazar İlçesi sınırlarında yer alan Ballıca Mağarası ilimizin turizm açısından önemli bir tanıtım merkezidir. Pazar ilçe Merkezine 5 km uzaklıktaki Ballıca Köyü yakınlarında bulunan Ballıca Mağarası 1990'lı yılların sonuna doğru turizme açılmıştır.
2007 yılına kadar özel işletmeciler ve resmi kurumlarca işletmeciliği yapılmıştır. 23.02.2007 gün ve 53 sayılı Çevre ve Orman Bakanlığı oluru ile 2873 sayılı Milli Parklar Kanununun 3. maddesine göre Tabiat Parkı olarak ilan edilmiş ve Koruma altına sahalar arasında yer alarak Çevre ve Orman İl Müdürlüğümüzce işletilmeye başlanmıştır. Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından alanın Uzun Devreli Gelişme Planı yapılmış olup, ileriye dönük olarak sahanın korunarak gelecek nesillere taşınmasının sağlanması için yapılacak yapılara ait planlamanın alt yapısı oluşturulmuştur. Ballıca Mağarası Kazova'nın Kuzey doğu eteklerinde bulunan bir damlataş mağarasıdır.
Ballıca Mağarası, tüm güzergahı boyunca çok miktarda ve iyi gelişmiş örnekleriyle gözlenen oluşumlar ve özellikle soğan sarkıtlar nedeniyle, Türkiye'deki jeomorfolojik açıdan en zengin mağaralardan birisidir ve uluslar arası öneme sahiptir. Sit alanı olan Mağara yapısı korunarak gelecek nesillere bırakılacak milli bir servet özelliğindedir. ilimiz tanıtımı açısından önemli bir yere sahip bu alanın turizmle uğraşan işin uzmanı işletmeciler tarafından işletilmesi yeni yapılacak tesislerle daha etkin ve sağlıklı hizmet vermesi açısından önem arz etmektedir.
Ballıca Mağarası 14.06.2007 tarihinden itibaren Çevre ve Orman İl Müdürlüğümüzce işletilmeye başlanmıştır. 2007 yılı 6 aylık dönemde biletli olarak Ballıca Mağarasını 16000 öğrenci, 19500 sivil olmak üzere toplam 35500 kişi ziyaret etmiştir. 2008 yılında 15800 öğrenci, 23600 sivil olmak üzere toplam 39400 kişi ziyaret etmiştir.2009 yılında 25600 öğrenci. 16400 sivil olmak üzere 42000 kişi ziyaret etmiştir. Sadece Mağarayı 2.5 yıl gibi kısa zamanda biletli olarak 116.900 kişi ziyaret etmiş 352.800.00 TL gelir elde edilmiştir. İyi bir işletmeci tarafından alanda bulunan kafeterya hediyelik eşya ünitelerinin de işletilmesi durumunda Mağara giriş tahsilatıyla birlikte kat kat fazla gelir getireceği bilinmektedir. Bu nedenlerle Ballıca mağarası işletmeciliğinin işletmeciler tarafından yapılması için Ballıca Mağarası Kapı Girişi ücret tahsili, kafeterya, Hediyelik eşya ve yöresel ürünler satış ünitesi işletmeciliği genel saha temizliği ve güvenliği hizmetleri işi ile alana ait, Uzun Devreli Gelişme Planında öngörülen yapı, tesis ve saha düzenlemelerinin tamamlanarak işletilmesi işi ihalesi 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 37.Maddesi uyarınca Kapalı Teklif usulü (arttırım) ve aynı kanunda 5577 sayılı Devlet İhale Kanununda değişiklik yapılması' hakkındaki 25.01.2007 tarihli kanun değişikliği doğrultusunda 14.04.2010 tarihinde saat 14:00'da yapılacaktır.
Ben buradan turizm ve mağara ile ilgilenen müteşebbislere çağrı yapmak istiyorum. Bu mağaramızdan kar etsinler turizm alt yapısı olan değerimizi dünya ile paylaşmak isteriz. Yapacak olduğumuz ihaleye Türkiye'nin her yerinden katılabilirler.Bu varlığımızı ve değerimizi sağlıklı biçimde koruyarak gelecek nesillere ulaştıralım diye düşünüyorum. Herkesi ihaleye katılmaya davet ediyorum' dedi.