Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Tokat Valiliği
T.C. Tokat Valiliği
T.C. Tokat Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Logomuz Kurumsal Kimlik
  • TOKAT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Personeli İhbar/Şikayet 2023 Tokat Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Köydes Yatırımları Bilgi Edinme 2025 Yılı Yatırım Programı Acil Çağrı Merkezi Numaraları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Eylem Planları Sempozyumlar İhale İlanları İHA Sistemleri Talimatı Kurum Duyuruları
  • İLETİŞİM
°C
12
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Abdullah KÖKLÜ
      • Vali Yardımcıları
        • Osman SARI
        • Kaya ÇELİK
        • Harun KAZEZ
        • Tekin ERDEMİR
      • Kaymakamlar
        • Almus Kaymakamı
        • Artova Kaymakamı
        • Başçiftlik Kaymakamı
        • Erbaa Kaymakamı
        • Niksar Kaymakamı
        • Pazar Kaymakamı
        • Reşadiye Kaymakamı
        • Sulusaray Kaymakamı
        • Turhal Kaymakamı
        • Yeşilyurt Kaymakamı
        • Zile Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın Halka İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Logomuz
    • Kurumsal Kimlik
  • TOKAT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
    • 2023 Tokat
    • Hizmet Birimleri
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
      • İl Defderdarlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü
      • Sanayi Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Köydes Yatırımları
    • Bilgi Edinme
    • 2025 Yılı Yatırım Programı
    • Acil Çağrı Merkezi Numaraları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Eylem Planları
    • Sempozyumlar
    • İhale İlanları
    • İHA Sistemleri Talimatı
    • Kurum Duyuruları
  • İLETİŞİM

TOKAT'IN 2023 VİZYON BELGESİ

T.C

TOKAT VALİLİĞİ

TOKAT'IN GELECEĞİ İÇİN 5 TEMEL İLKE


Toprak: Bereketli Coğrafya

Ortak Akıl: Yerel Güç,

Kimlik: Kendini Tanıyan ve Tanıtan Şehir

Atılım: Akıllı Uzmanlaşma/Büyüme

Tanıtım: Potansiyelllerden Yararlanma

YAPISAL DÖNÜŞÜMÜN BAŞLANGICINDA

TOKATIN GELECEĞİ İÇİN BİR ÖNSÖZ

ÇEŞM-İ İNSAF GİBİ KEMÂLE MİZAN OLMAZ

KİŞİ NOKSANINI BİLMEK GİBİ İRFAN OLMAZ.

Cumhuriyetimizin 100'üncü yılı olan 2023 yılı için koyduğumuz hedeflere emin adımlarla ilerliyoruz. Dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmek, yılda 500 milyar dolar ihracat yapan, kişi başına milli geliri 25 bin dolara ulaşmış bir ülke olmak için her şehir kendine belirlediği vizyon çerçevesinde bu hedefe katkı sağlamak üzere yarışmaktadır.

2014-2023 yılları için hazırlanan Bölgesel Gelişme Ulusal Stratejisi'nde iller ulusal mekânda üstlendikleri rollere göre sınıflandırılmıştır. Bu çalışmada, ilimiz; tarım, doğal kaynaklar ve turizme dayalı ekonominin hâkim olduğu, orta düzeydeki gelişmiş illerin yer aldığı ve yapısal dönüşüm geçirmesi öngörülen 'Sanayi Nüvesi İller' sınıflamasında yer almıştır.

Orta düzeyde gelişmişliğe sahip ilimizin mevcut ekonomik ve sosyal yapısının dönüştürülerek, gelişmişlik düzeyini bir ileri seviye olan "Sanayisi Güçlenen İller" sınıflamasına taşımak bizler için büyük önem arz etmektedir. Bu noktada ilimizin önümüzdeki dönemde; tarımsal verimliğini artırması, sermaye birikimlerini güçlendirmesi, ekonomisini çeşitlendirerek sanayi, ticaret, turizm ve hizmetler sektörlerinde gelişme sağlayacak dönüşümleri geçirmesi gerekmektedir. Şehrimizin taşıdığı potansiyeller ve sunduğu imkanlar çerçevesinde, ürettiğimiz mal ve hizmetler ile bu dönüşümleri hayata geçirmek bizim için hayal olmayacaktır.

Bu yapısal dönüşümde tüm sektörlerin geliştirilebilmesi ve etkin bir mekânsal organizasyon oluşturulabilmesi için öncelikle ulaşım altyapısı alanındaki eksikliklerinin giderilmesi en önemli önceliğimiz olacaktır. Anadolu ticaret yolları üzerindeki konumu ile geçmişte büyük atılım yapan şehrimiz; geliştireceğimiz havayolu, karayolu ve demiryolu altyapısı ile bölgesel ulaşım koridorlarında yine önemli bir şehir haline gelecektir. Kuzey-güney ve doğu-batı bölgesel ulaşım koridorlarında ulaşımın dağıtıcı noktası işlevini üstlenerek; bu alanda ilimizin yeni bir alternatif olarak ortaya çıkması yönünde çalışmalarımız hızla devam etmektedir.

Tarım, işlenerek katma değeri yükseltilen ve uluslararası ticarette stratejik değeri olan bir unsur haline gelmiştir. Dolayısıyla doğayı koruyarak ekonomik ve herkesin ulaşabildiği bitkisel ve hayvansal ürünleri sağlayabilmek için coğrafi özelliklerimizden kaynaklanan biyolojik çeşitlik gibi ilimiz zenginliklerinin korunması ve geliştirilmesi bir zorunluluk haline gelmiştir.

Tokat ilinde Merkez ilçe ve ağsal ilişkileri nedeniyle bütünleşmiş diğer ilçelerinin çevresindeki tarımsal üretimin, hem tarım toprakları çok değerli olduğu için hem de ülkemizin ilimizde uygulanacak en önemli sulama projeleri nedeniyle çeşitlenerek geliştirilmesi yönündeki çalışmalar devam edecektir.

Ürettiğimiz 80'in üzerinde yaş sebze ve meyve çeşidimiz için talebe dayalı bir üretim yapısı kurulması birinci önceliğimiz olacaktır. Ardından sektörün uluslararası rekabet gücünü artırarak, büyüyen uluslararası pazarlara ulaşması için altyapı çalışmalarının ( Uluslararası Yaş Sebze ve Meyve Ticaret Merkezi vb yatırımlar) tamamlanmasına ağırlık vereceğiz.

Zengin bir biyolojik çeşitliliğe sahip ilimizde, alt üretim dallarıyla birlikte hayvancılığın rekabet gücünün artırılarak dünya standartlarına taşınıp, verim seviyelerinde de gerekli olan artışların sağlanması için bu alanda faaliyet gösteren üretici birlikleri, ziraat odaları ve GOP Üniversitesi ile birlikte yeni işbirliklerinin kurulması önemlidir ve gereklidir. Bu yönde çalışmalarımızı hızlandırmak zorundayız.

İlimizde kendi dinamikleri ile gelişme sağlayan, yerel hammaddeye dayalı, dış talebe yönelik çeşitlendirilmiş gıda sanayi, orman ürünleri ve taş toprağa dayalı sanayi sektörlerinin; bu sektörlere ara madde ile makine ve teçhizat üreten sanayi sektörlerinin; emek yoğun bir sektör olma özelliği ile önemli istihdam yaratan hazır giyim ve konfeksiyon sektörlerinin yapısal dönüşümünü gerçekleştirmek bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu dönüşümle amacımız rekabet gücümüzü artırarak, yüksek katma değerli bir imalat sanayi yapısına geçmek ve yüksek teknoloji sektörlerinin payını artırmak olacaktır. Bu noktada önemli bir diğer husus ise, tarım ve sanayi işletmelerinin işbirliği ve entegrasyonunun sağlanarak, yerel ve geleneksel ürünlerin katma değeri ve ihracata katkısının artırılmalısı olacaktır.

Bir yandan sanayi altyapımızın güçlendirilmesi, organize sanayi bölgelerinde üretim yapılan parsel sayılarının artırılması için çalışmalar yaparken, diğer yandan sektörünün ihtiyacı olan nitelikli işgücünün yetiştirilmesi için işletmelerde aktif ve yoğun staj modeli uygulanmasına G.O.P Üniversite ile birlikte özel gayret sarf edilecektir. Bu çalışmalar sanayi sektörün il istihdamı içindeki payının artırılmasına, ilimizin teşvik belgeli yatırım tutarının ve ihracat oranlarının ülke içindeki payının artırılmasına büyük katkı sağlayacaktır.

İlimizin maden potansiyeli ve termal su kaynakları sağlıklı bir şekilde tespit edilecektir. İlimizin 200 rakım ile 1500 rakım arasında tarım yapılan üç nehir ile sulanan toprakları, kuraklığa dayanıklı ovaları ile önümüzdeki yıllarda Türkiye'nin en önemli potansiyellerini bağrında barındırmaktadır.

Önümüzdeki yılların enerji politikaları açısından kritik yıllar olacağını göz önünde bulundurarak yenilenebilir enerji kaynaklarını mümkün olan en üst düzeyde değerlendiren bir il olma statüsünü kazanabilmek geleceğimiz için çok önemlidir.

Tokat, tarihi ve kültürel mirası ile doğal güzelliklerini koruyarak bugüne dek taşıyabilmiş, ender bir Anadolu şehridir. Anadolu'nun saklı tarihinin izlerinin görülebileceği ilimizde, turizm ürün ve hizmetlerinin çeşitlendirilip; altyapı çalışmalarının ivedilikle tamamlanarak, sürdürülebilirlik ilkesi çerçevesinde turizm değer zincirinin her bileşeninde kalitenin artırılmasına ve ilimizin ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtımının yapılmasına özel önem verilecektir. Çalışmalarımızın tamamlanmasıyla ilimizde turist sayılarının ve turizm gelirlerinin artacağı muhakkaktır. Geleneksel el sanatlarımızdan kazandığımız, beceri mirasımızın gelecek nesillere aktarımı için düzenleyeceğimiz eğitimler, hem kültürün devamlılığı hem de genç nüfusa turizm sektörüne yönelik önemli bir istihdam olanağı ortaya çıkaracaktır.

Bu dönüşüm sürecinin ilk adımı olarak yeniden bir sistem oluşturmak gerekmektedir. Sistemin başarı olabilmesi için ise sürdürülebilirlik şarttır. Sürdürülebilirlik farkındalık ve iyi niyetle başlar kurumsal yönetim ile başarılır. Kurumsallıkla, kurumsal yönetim farklıdır. Kurumsallık; yasalara uymak, yasaları uygulamaktır. Mevcut kurumlarımız kendi işlerini yapmaya devam edecektir. Kurumsal yönetim ise yasaları uygularken sorumluluk duymak, adil olmak, şeffaf ve hesap verilebilirlik ilkelerine sadık kalmaktır. Bütün mesele iyi yönetmektir. Kişiyle başlayıp devam eden projeler (çalışmalar) onunla biter. Kurumsal yönetimin temel ilkesi bir sistem oluşturmaktır. Bu amaçla Tokat merkez ve ilçelerini kapsayan Tokat Kurumsal Yönetim Birliği kurulacaktır.

Tokat Kurumsal Yönetim Birliği (TKYB) çatısı altında; Tarım Grubu, Turizm Grubu, Yatırım Grubu, Proje Grubu, Eğitim, Gençlik ve Sosyal Hizmet Grubu oluşturulacaktır. İhtiyaç duyulan alanlarda ve konularda çeşitli alt gruplarda oluşturulacaktır.


Bugüne kadar ilimizde ekonomimizin temel taşları olan sektörler için yıllar yılı bir dizi olumlu sempozyum, çalıştay yapılmış, rapor hazırlanmış ve karar alınmış ama hayata geçirmede eksik kalınmıştır. Tokat Kurumsal Yönetim Birliği, alınan tüm kararların uygulanmasını çabuklaştıran, izleyen ve netice alan bir yapı olarak oluşturulacaktır.

Yapısal dönüşüm sürecimizdeki önem verdiğimiz, bir diğer kavram ise kümelenme olacaktır. Yerel kalkınmanında anahtarı olan bu kavram sektörel yoğunlaşmayı ve organize sanayi bölgelerinin gelişimini de beraberinde getirecektir. Bunu başarmak için ilk olarak yerel değerlerimize önem vererek, kümelenmeyi bir hedef olarak belirleyecek ve desteklenmesini sağlayacağız. Yerel kalkınma daha çok uygulanabilecek ve netice alınabilecek somut işlere dayanmalıdır. Bunun için ilimiz ekonomisinin aktörleri olan işletmecilerin bir araya geldiği odalar, borsalar, birlikler, kooperatifler, yerel yönetimler ve üniversite arasında; ortak aklın hakim olduğu bir sinerji oluşturulacaktır. İlimize dışarıdan gelen kişiler, bizlere rehberlik yapabilirler ama yerel kalkınmanın asıl unsurunun siz Tokatlılar olduğunu tekrar vurgulamak isterim. Kümelenmenin meşakkatli bir süreç olduğunun ve meyve alınabilmesi için 3 ila 5 yıl arasında bir vakit alacağının bilincindeyiz. Bu süreci hızlandırabilmek için yerel bütçe imkânlarımızın yanında, ulusal kaynaklardan yararlanmayı da ihmal etmeyeceğiz. Önümüzdeki dönemde birlikte hazırlayacağımız projeler ile uygun fon kaynaklarının yerel kalkınmaya destek olmasını sağlayacağız.

Tüm bunları yaparken klasik bürokrasi anlayışını reddediyoruz. Zira bu anlayış zaman kaybıdır. Hukuk kuralları içinde pratiklik ise dinamizm kaynağıdır. Çabukluk profesyonelliğin ve vizyonun gereğidir.

Dönüşüm sürecinde potansiyellerimizi ön plana çıkararak ve gelişime açık yönlerimizi güçlü hale getirerek, 2023 yılında ülke ekonomisinin hedefleri çerçevesinde 3 Milyar Dolarlık bir ihracat ve turizm geliri hedeflemekteyiz. Tokat'ımızın yapısal dönüşüm sürecinde, rekabet etme gücümüzü ve inancımızı koruyarak; kamu kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve özel sektörün oluşturduğu sinerji (bereketlenme) ile ilimizi 2023 yılına taşıyarak önemli başarılara imza atacağımız muhakkaktır.

Sizlere gönderdiğim bu metin bir mektup olmaktan öte, birlikte yazacağımız bir 'Tokat Kitabı'nın önsözü niteliğini taşımaktadır. Her zaman "Tek kanatla kuş uçmaz, tek taşla duvar olmaz' sözüyle vurguladığım gibi, bu beraber başarılacak bir süreçtir.

Toprak ve suyun bereketinin birbirine karıştığı şehrimizde, tüm Tokatlı kardeşlerime ortak aklın rehber olduğu, Tokat'ın değer bulduğu; sağlıklı ve mutlu bir yıl ve gelecek diliyorum.

NE İŞ YAPARSAN YAP KÂRLILIKTAN, KİŞİSEL MENFAATDEN ÖNCE TOPLUMSAL FAYDALARI ( TOKAT'IN KAZANIMLARINI )GÖZETEN

MÜBAREK VE BEREKETLİ TOPRAKLARIN CÖMERT İNSANLARINA SELAM OLSUN…





Cevdet CAN

Tokat Valisi




BİR ŞEHRİN KADERİ ORADA YAŞAYANLARIN (ORALI OLANLARIN)KAPASİTE VE GAYRETİNE BAĞLIDIR

Yerel, Bölgesel, Ekonomik Kalkınma için Ortak Hareket, Ortak Paylaşım ve Ortak Gelişim için siz Tokatlılar ile tarihimizden getirdiğimiz, özümüz ve yapabileceklerimiz hakkında aşağıda bazı ipuçlarını paylaşıyorum.

POTANSİYELLERİMİZ

  • Geçmişten bu yana gelişmiş bir ticaret merkezi kültürü
  • Kuzey-güney ve doğu-batı doğrultusunda bölgelerarası bağlantı sağlayan konum,-
  • Çok merkezli gelişme eksenleri
  • Karayolu, demiryolu ve havayolu ulaşım bağlantıları
  • Yeraltı ve yerüstü kaynaklarının zenginliği
  • Su kaynaklarının zenginliği ile geliştirilen sulama projeleri
  • Ürün çeşitliliğine ve ikinci ürüne imkan veren ekolojik şartlar
  • Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği için uygun ekolojik ortam
  • Markalaşmış, ilimize özgü tarım ürünleri
  • Örtüaltı ve organik tarım teknikleri
  • Organik hayvancılığa uygun çayır ve meraların varlığı,
  • Zengin orman varlığı
  • Üretim potansiyeli yüksek hayvancılık
  • Su ürünleri üretim kültürü,
  • Tarıma dayalı sanayide uzun dönemli deneyim
  • Sanayi girdisi olacak madenlerin varlığı,
  • Organize Sanayi Bölgeleri ve Küçük Sanayi Sitesi altyapısı
  • Hidrolik enerji ve jeotermal enerji kaynakları,
  • Güneş ve rüzgar enerjisi potansiyeli
  • Farklı ilçelerde, farklı alanlarda yetişmiş işgücü potansiyeli
  • Çalışma çağında genç nüfus
  • Yüksek okur yazarlık ve eğitim düzeyi göstergeleri
  • 23 yıllık deneyime sahip GOP üniversitesi
  • İnovasyon, Ar-Ge gibi konularda örnek teşkil edebilecek çalışmalar
  • Temellerinin atılmış üniversite-sanayi işbirliği
  • Teknopark ve İş Geliştirme Merkezi,
  • İldeki turizm yatırımları açısından fırsatlar yaratan, tarihi ve kültürel değerler
  • Tarihi ve kültür turizmi yanında doğa, termal, kış, yayla, av turizmi gibi çok yönlü turizm potansiyelinin olması,
  • Sağlık hizmetleri altyapının gelişmiş olması,

GELİŞİME KATKI SAĞLAYACAK VE TAMANLANMASI GEREKEN ALANLAR

  • Doğu Karadenize açılan bir karayolu bağlantısı
  • Demiryolu ulaşımında Organize Sanayi Bölgesi bağlantıları
  • Katma değer yaratan - yenilikçi tarım uygulamaları
  • Kapsamlı bir sanayi, tarım ve turizm envanteri
  • Turizm potansiyelini ortaya çıkaracak altyapı
  • Turizm destinasyonlarında ön plana çıkacak tanıtım faaliyetleri
  • Yüksek kalitede hizmet sağlayabilecek konaklama tesisleri
  • Sektörel ihtiyaçlara yönelik mesleki eğitim faaliyetleri
  • Ülkemizdeki farklı sektörlerdeki yatırımcılara yönelik tanıtım çalışmaları
  • İhtiyaç duyulan sektörlerinin mesleki eğitim
  • Ortak girişim kültürü
  • Yeraltı kaynaklarının yeterince değerlendirilmemesi,
  • OSB'lerde doğalgaz altyapıları
  • İhracata kapı açacak ulaşım (hava yolu)altyapısı ve bölgesel fiziki altyapı
  • Finansman kaynaklarına erişim
  • Ülke nüfusu içindeki nitelikli iş gücü payımız
  • Kamu yatırımı harcamalarının hızlandırılması
  • Şehirleşme altyapısı

"OT KÖKÜNDE YEŞERİR KÖKÜNDE KURUR"

v TOKAT: Anadolunun İlk Durağı, Medeniyetler Bahçesi, Darün-nasır, Darün-nusret(yardım edenler diyarı),Alimler Konağı, Fazıllar Yurdu, Şairler Yatağı, İlim İrfan Şehri, Dost Şehir, Tarımın Cenneti, Sarayın Tokat Bahçesi, Ak Zambaklar Şehri, Surlu Şehir

v ALMUS: Yeşil Mavi Büyü

v ARTOVA: Yer Altının Zenginliği

v BAŞÇİFTLİK: Bulutlara Dokunmak

v ERBAA: Sanayi Kavşağı

v NİKSAR: Şanlı Başkent(Endüstri Şehri)

v PAZAR: Mağaraların Kalbi

v REŞADİYE: Termalden Gelen Şifa

v SULUSARAY: Tarihe Yolculuk

v TURHAL: Toprağın Ekonomisi

v YEŞİLYURT: Cömert Topraklar

v ZİLE: Veni , Vidi , Vici (Geldim ,Gördüm ,Yendim,Hayran Oldum)

TOKAT'IN GELECEĞİ İÇİN 5 TEMEL İLKE (İLKELER)

Toprak : Bereketli Coğrafya

Ortaklık:Su,Havza

Kültür:Somut Olmayan Kültürel Miras

Anlayış :Birliktelik Sağduyu

Tanıtım: El sanatları ,Tasarım

Tarım:Tarımsal üretim tarladan fabrikaya sanayi,hayvancılık

Ortak Akıl :Katılım,yerel güç, Toplumsal bilinç

Konukseverlik:Paylaşım,Hemşerilik

Atılım: Potansiyellerden yararlanma, Akıllı Büyüme, Kalite, Kapasite

Turizm:Tarihte gizli bir değer ,Doğal güzellik

Tarihe Saygı: Tarihi Dokuyan Şehir, Şehire Sinen İzler

Odak: Kesişim, Köprü, Tarihi İpek Yolu

Kalkınma: İşlevsel Rol Paylaşımı, Kurumsal Yönetim

Akslar: Ulaşım, Altyapı

Teknoloji Geliştirme Merkezi: Üniversite, Katma Değer artışı

Teşvik ve Destek Yönetimi: Girişimci Nüfus

Orta Karadenizin Kapısı: Ticaret

Konum: Bölgenin Potansiyeli, Yeraltı Zenginliği

Aktarım: Geçmişten, Gelenekselden Günümüze, Güven ve Gülümse

Ticaret Hareketliliği: Geçiş Noktası

Tarım Havzaları: Elverişli Coğrafya

Organik Sanayi Bölgeleri: Yatırım Teşvikleri

Kimlik: Kendini Tanıyan ve Tanıtan Küresel Kent

Aş: Yöre Mutfağı

Termal Turizm: Kültürün Su İle Ortaklığı


https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
  • Go Türkiye
Hükümet Konağı Gaziosmanpaşa Bulvarı No:189 60100
+90 (356) 214 54 58
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız