T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Valimiz Sayın Mustafa TAŞKESEN'in yönlendirmeleri ile İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce hazırlanan 'ROTA' isimli projesinin tanıtımı yapıldı.
Rotasız gemi batar, dümensiz kayık yorulur, söyleyin bana ve bir düşünün amaçsız ve umarsız insan sizce ne olur? sözünden hareketle Valimiz Sayın Mustafa TAŞKESEN'in yönlendirmeleri ile İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce hazırlanan 'ROTA' isimli projesinin tanıtımı yapıldı. Tokat Merkez Öğretmenevi ve ASO Müdürlüğü Toplantı Salonu'nda yapılan programa Valimiz Sayın Mustafa TAŞKESEN, İl Milli Eğitim Müdürü Levent YAZICI, İl Milli Eğitim Müdürlüğü personelinin yanı sıra ortaöğretim okul müdürleri, rehber öğretmenleri ve zümre başkanları katıldı.
1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, 657 Sayılı DMK'nın 122. Maddesini ve Milli Eğitim Bakanlığı Ödül Yönergesi'ne dayanılarak hazırlanan proje ile; Tokat İli Ortaöğretim Okullarının ÖSYS verileri esas alınarak akademik performanslarının çok yönlü değerlendirilerek gelişmelerini sağlamak ve başarılarının ödüllendirilmesi amaçlanmıştır. Proje kapsamında mevcut durumun fotoğrafını çıkartarak; somut ve güncel veriler ile sonuca ulaşmak hedeflenmiş olup, hangi okul, hangi ilçe ne durumda başarılı olmuş, bunları tespit etmektir. Okullarımızın matematik, fen ve sosyal gibi temel başarılarını bu sonuçlara göre değerlendirilerek kazanım bazlı değerlendirmeler yapmak olan proje ile dezavantajlı durumdaki okullarımıza ise yeni bir pozisyon yaratmak hedeflenmiştir.
Proje'nin temel faaliyetleri;
Sınav Haftası,
Ortak Sınavlar,
Ölçme Değerlendirme Birimleri,
Okuma ve Ölçme Değerlendirme Yazılımları,
Okullarımızdaki yönetici ve öğretmenlerin başarılı çalışmalarını ödüllendirmeyi de amaç edinen proje ile okullar iki ayrı grup ve dört kategoride birbirleri ile kıyaslanacak olup,
Genel Liseler Grubu : Liseler (düz) kategorisi, Anadolu-öğretmen-fen liseleri kategorisi.
Meslek Liseleri Grubu : Meslek Liseleri kategorisi - Anadolu meslek liseleri kategorisi.
YGS ve LYS' deki 15 test türünde en başarılı net ortalamasına sahip ilk 3 lisemize verilecektir.
Her lisenin YGS matematik, fen bilimleri, Türkçe, sosyal bilimler net ortalamaları toplanarak dörde bölünür ve 'lise ders net ortalaması' bulunur. Bir önceki yılın ders net ortalamasıyla fark hesaplanıp en yüksek 'yükseklik endeksi' ne sahip her grup ve türdeki ilk üç liseye verilecektir.
Tubitak proje ve olimpiyat yarışmalarında dereceye girerek ÖSYS yerleştirme ek puanı alan ve yerleşen öğrenci, öğretmen ve liselere verilecektir.
Okulların puan toplamasına katkı sağlamış zümre öğretmenlerine, rehber öğretmenlerine, okul müdürü ve projeden sorumlu yöneticiye 'Başarı Belgesi' verilmesi Tokat Valiliği'ne teklif edilecektir.
Valimiz Sayın Mustafa TAŞKESEN: Hazırlıklarına yaklaşık bir sene önce başladığımız, daha da geri gidersek temellerini Tunceli'de attığımız, fikrini oluşturduğumuz, fakat orada uygulayamadığımız bir projenin, hatta Türkiye'de bu çapta tek proje olduğunu bildiğimiz bir proje olduğu için biraz geciktik ve sonunda uygulamaya başladık. Milli Eğitim Müdürümüz aslında her şeyi anlattı ama biz de projenin müellifi olarak bir şeyler söylemek isteriz. Evet projenin amacı liselerde başarıyı ölçmek; okulun başarısını, öğretmenlerin başarısını yöneticilerin başarısını ölçmek diye kısaca özetleyebiliriz. Bundan sonra Tokat'ta biz olduğumuz sürece veya bizden sonra bunu devam ettirenler olursa kimsenin yaptığı yanına kalmayacak. Yani çalışanla çalışmayan bir olmayacak. Arkadaşların verdiğimiz hedefe gidiş anlamındaki yolları çok iyi tespit ettiklerini görüyorum. Onda da Milli Eğitim Müdürümüz şahsında kurmaylarını tebrik ediyorum. Aynı Bitmeyen Dersimiz Temizlik gibi isimle orijinalliği dahil bu da çok orijinal. Çok güzel hazırlanmış ellerinize sağlık. Müdürümüzün de dediği gibi bu proje motivasyonu artıracak, 'çalışsam ne olacak ki, çalışsam da çalışmasam da aynı yerdeyim ve aynı maaşı alıyorum' olmayacak, çalışanlar ödüllendirilecek, çalışmayanlar neden çalışmadığı üzerinde önemle durulacak. Herkes çalıştığının karşılığını alacak. Bu anlamda neler yapacağımız ile ilgili biraz açarsak:Sınavlar yapacağız, zümre toplantıları sürekli izlenecek yani. Mesela matematikte okullarımızın durumuna bakacağız. 2012 YGS de 40 soruda bizim Türkiye ortalaması okulların net ortalaması açısından 21,64 matematikte. Bizim durumumuz ne diye baktığımız zaman en iyi durumda Tokat Anadolu Lisesi görünüyor 25,2 ortalama ile. İkinci sırada da Turhal Sami Baklacı Anadolu Lisesi 21.9 ortalama ile görünüyor. Ondan sonrakiler Türkiye ortalamasının altında. Bunların sebepleri ne, mesela Erbaa Merkez Anadolu Lisesi'nin ortalaması 15. Şimdi bunu soracağız sen bu ilde neden en düşüksün diye. Tabi yine Valiliğimiz imkanları ile sınavlara hazırlık konusunda özellikle de bu millet olarak okuma hızımız çok yavaş. Şu anda 60 öğretmenimizi planladığımız hızlı okuma kursunda eğiticileri eğitme hususunda bir kurs vereceğiz özel idare imkanlarıyla. Bu öğretmenlerimiz yine bu projeye faydalı olacaklar. Projede başarılı olanlar çeşitli kategorilerde ödüllendirilecekler. Geldiğim günden beri her fırsatta söylediğim gibi eğitim aslında bir idarecinin baraj dersidir. Bu proje sadece lise için değil, liseye gelirken ortaokullarda da 13 - 14 Kasımda sistematik olmayan, belki başka vilayetlerde olmayan, ilk defa bu sene uygulanacağı için çocuklarımızı kendimiz bir sınava sokacağız, 28 - 29 kasımdaki sınavdan önce bir heyecan atacaklar. Malumunuz bizde bir sınav fobisi var, bu sınav fobisini aşmaya yönelik çocuklarımızı bir sınava sokacağız. Çocuklarımızın sınav stresini atmaya yönelik bir çalışma bu. Tokat'ın asıl başarısı bu projenin uygulanmasının da yanında asıl başarıyı dört yıl sonra göreceğiz. Dokuzuncu sınıflarda kontenjan artışı yaptı Bakanlık. Kontenjan artışının üzerine biz bir o kadar daha koyduk. Bakanlık bir kat artırdıysa biz onu iki kata çıkardık kendi imkanlarımızla, Milli eğitim Müdürlüğümüzün fedakar çalışmalarıyla. % 70 Anadolu ve Fen Liselerine % 35 te meslek liselerinde kontenjan artışı yaptık. Bu ne demek: % 70 daha fazla öğrencimiz daha iyi motive olmuş, başarılı ve disiplinli öğrencilerle beraber olmuş olacak, şu anda da başladı. Normalde giremeyecek öğrencilerimiz üzüm üzüme baka baka kararır sözünün açıkladığı gibi daha fazla öğrencimizi motivasyonu yüksek, disiplinli okullara yerleştirdik. Bu da ortaokullardaki kavak yellerinin sert esmesinden dolayı yüksek puan alamayıp ta bu liselere giremeyecek öğrenciler için önemli bir fırsat. Öğrencilerimizi ömürlerinin sonuna kadar etkileyecek bir fırsat. ' dedi.
05 Kasım 2013 - M. SEZGİ