Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Tokat Valiliği
T.C. Tokat Valiliği
T.C. Tokat Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Logomuz Kurumsal Kimlik
  • TOKAT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Personeli İhbar/Şikayet 2023 Tokat Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Köydes Yatırımları Bilgi Edinme 2025 Yılı Yatırım Programı Acil Çağrı Merkezi Numaraları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Eylem Planları Sempozyumlar İhale İlanları İHA Sistemleri Talimatı Kurum Duyuruları
  • İLETİŞİM
°C
21
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Abdullah KÖKLÜ
      • Vali Yardımcıları
        • Osman SARI
        • Kaya ÇELİK
        • Harun KAZEZ
        • Tekin ERDEMİR
      • Kaymakamlar
        • Almus Kaymakamı
        • Artova Kaymakamı
        • Başçiftlik Kaymakamı
        • Erbaa Kaymakamı
        • Niksar Kaymakamı
        • Pazar Kaymakamı
        • Reşadiye Kaymakamı
        • Sulusaray Kaymakamı
        • Turhal Kaymakamı
        • Yeşilyurt Kaymakamı
        • Zile Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın Halka İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Logomuz
    • Kurumsal Kimlik
  • TOKAT
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
    • 2023 Tokat
    • Hizmet Birimleri
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
      • İl Defderdarlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü
      • Sanayi Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Köydes Yatırımları
    • Bilgi Edinme
    • 2025 Yılı Yatırım Programı
    • Acil Çağrı Merkezi Numaraları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Eylem Planları
    • Sempozyumlar
    • İhale İlanları
    • İHA Sistemleri Talimatı
    • Kurum Duyuruları
  • İLETİŞİM

TÜRKİYE’DE BİR İLK “Z KÜTÜPHANE”

Avrupa’da birçok örneği olan "Zenginleştirilmiş Mutfaklı Kütüphane" nin Türkiye’deki ilk örneği, Tokat TOKİ İlköğretim Okulu’nda açıldı.
 
“Zenginleştirilmiş Kütüphane ve Öğretmene Saygı Mutfağı” açılışına Vali Cevdet Can’ın yanı sıra Tokat Milletvekili Prof. Dr. Coşkun Çakır, İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, Kent Konseyi Başkanı Abdullah Gürbüz, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Recep Gökçe, İl Müftüsü Ahmet Erdem, kurum müdürleri, AK Parti İl Başkanı Metin Polat, eğitimciler ve proje koordinatörü Fatma Dinçer katıldı.
 
Vali Cevdet Can ve beraberindekiler açılış sonrası kütüphaneyi gezerek incelemelerde bulundular. Burada eğitimcilerle sohbet eden Vali Can, kitapların insanların ellerinin değeceği her yerde olması gerektiğini söyledi. Okul koridorlarında, bahçelerde, sınıflarda, banklarda, halk otobüslerinde, şehirlerarası otobüslerde, otobüs duraklarında, camilerde kısacası insanların ulaşabilecekleri her yerde kitapların olması gerektiğini dile getiren Vali Can, iyi ahlaklı ve özsaygıyı içinde barındıran özgüvenli nesiller yetiştirmemiz gerektiğini dile getirdi.
 
Başbakanımızdan Z Kütüphaneye Kitap Desteği
 
Vali Cevdet Can, Başbakanımız Sayın Ahmet Davutoğlu tarafından Tokat TOKİ Zenginleştirmek Mutfaklı Kütüphane’ye hediye olarak gönderilen kitapları TOKİ İlköğretim Okulu Müdürü Mehmet Bozdemir’e takdim etti. Vali Cevdet Can proje koordinatörü Fatma Dinçer’i de tebrik ederek kendisine plaket takdim etti.
 
Kütüphane açılışının ardından öğretmenler odasında TOKİ İlköğretim Okulu’nda görevli öğretmenlerle sohbet eden Vali Can, yeni eğitim-öğretim yılında öğretmenlere başarılar diledi. “Sizler kendinizi hizmetkar olarak görüyorsanız biz de Hadimü’l Hüdemayız (hizmetkarların hizmetkarı) diyen Vali Can, mazeret üretmenin insanın kendisine söyleyebileceği en büyük yalan olduğunu dile getirdi. 
 
Tokat Milletvekili Prof. Dr. Coşkun Çakır ise yaptığı konuşmada medeniyetlerin ve ilmin kaynağının kitaplar ve kitaplıklar olduğunu, bizim de kendimizi yenileyerek, sürekli okuyarak zamanın ruhunu yakalamamız gerektiğini ifade etti.
 
Proje Koordinatörü Fatma Dinçer; projenin özetini, gerekçelerini ve yararlarını şöyle ifade etti:
 
Projenin Özeti
 
İlköğretim okulunda öğrenim gören öğrencilere, bu okullarda görev yapan öğretmen ve idarecilere ders içi ve dışı zamanlarda kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, kitap okuma alışkanlığını geliştirmek, iyi bir okuma kültürüne sahip olabilmek için çözüm yollarını ortaya koyabilmek, okumayı engelleyici sebepleri ortadan kaldırmaya yardımcı olmak, okul kütüphanesini  kurmak, okul kitaplığını güncellemek ve zenginleştirmek, sınıf kitaplıkları oluşturmak, her öğrenciyi sürekli kitap okuması yönünde teşvik etmek, ‘Kitap Okuyoruz‘ sloganı ile okuma kültürünü yaymak, bölgede sosyo-kültürel bilgilendirme toplantılarının çalıştaylarını yapmak.
 
Projenin Gerekçeleri   
 
İlköğretim okulunun kütüphanesinin olmaması,
İlköğretim okulunda kitabın olmaması,
Okuma alışkanlığının yetersizliği,
Kitaba ilginin az olması, 
Okul yerleşim sahasındaki nüfusun nitelik ve nicelik olarak sosyo ekonomik ve kültürel bazda düşük olması,
Öğrencilerin daha modern ve rahat sosyal ortamlarda okuma alışkanlığının desteklenmesi,
Öğrencilerin sosyal hayata hazırlığında mutfak becerilerinin geliştirilmesi.
 
Projenin Beklenen Yararları  (Çıktılar)
 
Projeden beklenen yararlar başlangıçta sıralanan hedeflere ulaşarak;
1-Okuma alışkanlığının kazandırılması ve geliştirilmesi için gerekli alt yapının kurulmasını sağlamak,
2-Okulumuzun kütüphaneye ve güncellenmiş kitaplığa sahip olması,
3-Okul kütüphanesinin ortamını yeni baştan düzenlemek,
4-Okul kütüphanesini güncellemek ve zenginleştirmek,
5-Çevremizde ve okulumuzda kitap okumayı engelleyici sebepleri en aza indirgemek,
6-Okulumuzda her sınıfta öğretmenlerin, öğrencilerin ve yöneticilerin üst sınır olmamakla beraber, alt sınır olarak ayda en az 1 (bir) kitap okumalarını sağlamak,
7-Yazma kültürünü yaygınlaştırmak. (Bu yazma kültürü Kitap okuma projesi kapsamında okunacak kitapların özetlerini yazılmasıyla başlatılmalıdır.)
8-Proje kapsamında her sınıfta kitap özet klasörü ve bu klasörün içerisinde her öğrenciye ait kitap özet dosyaları olacak.
9-Topluma okuyan, anlayan ve yazan bireyler kazandırmak,
10-Öğrencilerin okul / ders başarıları durumlarına katkıda bulunmak,
11-Öğrencilerin boş zamanlarını yararlı, etkili ve verimli değerlendirmelerini sağlamak,
12-Öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal ve psiko-motor yetilerinin gelişmesine katkıda bulunmak,
13-Topluma edilgen değil etkin bireyler kazandırmak,
14-Öğrencileri zararlı ortamlardan ve davranışlardan uzaklaştırmak,
15-Öğrencilere değer verme, sevme, anlayış geliştirme, empati kurma, uyma duygularını kazandırmakla beraber onlara,  iletişim kurma, eleştirme ve yargılama davranış biçimlerini de kazandırmak,
16-Öğrencilerde araştırma, eleştirme ve sorun çözme yetileri geliştirmek,
17-Öğrencilere bilgiye ulaşma yollarını kavratmak,
18- Öğrencilerde, öğretmenlerde ve okul yöneticilerinde ayda en az 1 (bir) kitap okuma alışkanlığı kazandırmak,
20-Kütüphanenin  kitapların halkla buluşmasının sağlanması,
2 1-Hedef kitleyle bilgilendirme toplantılarının yapılması,
22-Mahalli yazılı ve görsel basında konunun anlatımını ve gündemde kalmasını sağlamak,
23-Okuma alışkanlığını sindirmiş ve sürekli kitap okumayı alışkanlık haline getirmiş okuyucu sayısını artırmak. En çok kitap okuyanları ödüllendirmek,
24-Bu hafta kitap okundu mu? Okunduysan hangi kitabı okudun? Fikrini yaymak,
25-Okulumuzda okuma alışkanlığına önem veren öğretmen ve öğrenci grupları oluşturmak,    
26-Okulumuzda kulüp üyeleri öğretmen, yönetici ve öğrencilerin haftada bir gün birlikte 45 dakika kitap okumayı alışkanlık hale getirmesini sağlamak,
27-Kütüphanede kitap okumanın önemini kavratmak,
28-Her okuma etkinliğinde yazarların biyografisi ve eser hakkında en az bir sorunun sorulması,
29-Boş geçen derslerin okuma saatlerine dönüştürülmesi,
30-Anne ve babaların “okuma alışkanlığını geliştirme” fikrine destek vermeleri için mahalli yazılı basın aracılığı ile farkındalığı sağlamak,
31-Etkinliklerde en fazla kitap okuyan öğrencinin okuduğu kitabı tanıtması,
32-Ülkemizde okuma-yazma oranının düşük olmasına dikkat çekilmesi,
33- Bilinçli ve duyarlı insanların hala var olduğunun gösterilmesi,
34- Az kitap okuyan kitlelerin daha fazla okumasını sağlamak, hiç okumayanların ise dikkatini çekmek,
34-Gençlerin duyarsız olmadığını ve toplumu birleştiren bir konuda beraber bir şeyler yapabileceklerini göstermek,
35-Bazı kesimlere, toplum olarak hayattaki eksikliklerimizi, eleştirmeden göstermek,
36-Hedef kitlenin sosyo-kültürel niteliğini güçlendirilmek,
37-Kütüphanede hedef kitleyle sosyo-kültürel konularda bilgilendirme ve çalıştay programlarını yapmak,
38-Her hafta bir örgencinin yemek pasta börek vb yapması bir öğrencinin  bir romanı  özetlemesi bir örgencinin yazarı hakkında bilgi vermesi. Bu uygulama 15 kişilik gruplar halinde yapılacaktır.
39- Her hafta okul aile birliğinin önerisiyle   öğrenci ailelerinden birinin  ev yemeği  uygulamalı olarak hazırlaması,
40- Öğrencileri zararlı alışkanlıklardan (sigara ve madde bağımlılığı gibi) ve olumsuz mekanlardan korumak.
 
29 Eylül 2015 M.ÖZDEMİR
 
İSAY2 Galeri
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
  • Go Türkiye
Tokat İl Özel İdaresi (Karşıyaka Mahallesi, Orhangazi Caddesi, 26 Haziran Atatürk Kültür Sarayı)
+90 (356) 214 10 01
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız